Strefa czasowa: UTC


Teraz jest 23 wrz 2018, o 15:58



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Panie, jak leczyć? #3 czyli poradnik resto shama 4.3.4
PostNapisane: 26 kwi 2015, o 19:26 
Oficer
Oficer
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 lip 2014, o 20:18
Posty: 525
Lokalizacja: Gdańsk
Nazwa Gracza: Imacc/Chryste/Ajmak
Parę podstaw dla Resto Shamana PVE 4.3.4 by Chryste


Obrazek


Cześ!


1. Build
2. Priorytetowe staty oraz haste capy i ich reforge
3. Odpałki
4. Gemy i enchanty
5. Glyphy
6. Profesje i raciale
7. Bis gear
8. Dragon Soul HC



1. Build


Obrazek


Build. Na czerwone zaznaczone talenty opcjonalne.

Opcje do zmiany talentów:

Tidal Focus - zmniejsza koszt zaklęć o 2% za każdy punkt, dodane jest głównie po to, żeby przejść dalej w talentach restoration, jeżeli mamy problemy z maną, zawsze można wrzucić więcej.

Focused Insight - po użyciu shocka zmniejsza koszt many następnego skilla o 75%, czyli po prostu nasze shocki kosztują 1/4 many i co najważniejsze ten talent zwiększa healing od naszego następnego spella o 30%. Działa to również na Healing Rain oraz stackuje się z innymi odpałkami. Jeżeli ktoś wie, że tych shocków używać nie będzie to może śmiało ten talent pominąć.

Improved Cleanse Spirit - możemy dispellować magiczne efekty naszym Cleanse Spirit. Na Dragon Soulu użyteczne jedynie na Warlordzie Zon'ozzie i jeżeli dogadamy się z innym healerem, żeby dispellował, możemy sobie odpuścić.

Ancestral Swiftness (drzewko enhancement) - jeżeli dodamy 2 punkty to nasza forma wilka porusza się szybciej oraz ma instant cast. Talent bardzo zwiększający mobilność, jednak Dragon Soul jest w większości dosyć statycznym raidem i można sobie bardzo dobrze poradzić bez tego, inwestując punkty w coś bardziej przydatnego.

Acuity (drzewko elemental) - zwiększa szansę na crit o 1% za każdy punkt. Po prostu zwiększa nam statystykę, nie ujmując innej. Jeżeli gramy bez Improved Cleanse Spirit to tu powinien polecieć brakujący punkt.

2. Priorytetowe staty i reforge


Tutaj sprawa wygląda ciekawie. Bo w zależności od gearu zmieniają się nasze upodobania co do statystyk.

Spirit - zwiększa nam regenerację many. Ładujemy, póki będziemy mieli go wystarczająco. Dokładnej liczby nie mogę podać, bo w zależności od sposobu leczenia, zużywa się różna ilość many. Ja staram się trzymać około 3000-3200 spiritu, włącznie z odpalonym trinketem (hearth of unliving/tsunami).
Mastery - zwiększa leczenie na celu w zależności od jego zdrowia (im ofiara ma mniej życia, tym mocniej będzie leczona), na początku najlepsza statystyka, bo uzupełniamy ilość leczenia, spowodowaną brakiem intellectu. Ładujemy w nią do zebrania prawie całego gearu hc, gdzie i bez niej będziemy mogli łatwo topować graczy.
Haste - zmniejsza długość castów oraz skraca ich global coldowny (czas po użyciu spella do czasu użycia następnego), osiągamy pierwszego haste capa, co jest u nas priorytetowym warunkiem leczenia. Lecimy do drugiego haste capa mniej więcej wtedy, kiedy zbierzemy cały gear z normali i wyeliminujemy z niego wszystkie itemy z critem, co da nam możliwość reforgowania bez straty zbyt dużej ilości mastery czy spiritu.
Critical Strike - każdy punkt zwiększa nam szansę na krytyczne trafienie, czyli podwojenie efektu leczenia. Są spekulacje jako pójście w crit ze słabym gearem byłoby dobre. Nie będę ich dementował, ale się do nich odniosę. Crit to statystyka-skurwysyn, albo siądzie albo nie. Jest szansa na łatwiejsze odleczenie kogoś i zaoszczędzenie many oraz sam crit zapewnia (zwykle) większą ilość heala przy leczeniu aoe na średnim hp (50%+), jednak masterka daję tą pewność, że heal będzie większy, co by się nie stało. W dodatku, to co miałem na myśli przy opisie mastery. Crit będzie priorytetyzowany przy gearze hc, gdyż będziemy więcej leczyć, a pozostali będą mniej obrywać.



Haste cap:


Haste capy dają nam dodatkowe ticki z naszych heali, leczących w czasie. Osiąganie ich także skraca nam czas castowania oraz zmniejsza global cooldowny, co jest dodatkową zaletą.

Liczę tutaj ilość haste potrzebną do osiągnięcia capów, w nawiasie ilość z dark intentem (3% haste, buff od warlocka), jednak lepiej zaopatrzyć się w ilość bez niego, ponieważ lepiej użyć go na jakiegoś dpsa oraz nie zawsze ma się warlocka w rajdzie.

Pierwszy haste cap (12,5%) - 916 (516) haste. Bardzo łatwy do osiągnięcia, priorytet. Po drodze do jego osiągnięcia daje nam:

-tick Riptide
-tick Healing Rain
-tick Earthliving Weapon

Drugi haste cap (21,4%) - 2005 (1573) haste. Jak pisałem wcześniej drugi haste cap staramy się osiągnąć, gdy z gearu z normali z Dragon Soula wyeliminujemy gear z critem. Cap dodajemy nam dodatkowy tick z Riptide.

Trzeci haste cap (30%) - 3049 (2587) haste. Dodaje dodatkowy tick z Healing Rain Można osiągnąć na praktycznie całym gearze z HC, z Dark Intentem oraz oczywiście 5% haste z totemu lub od druida balance. Daje nam olbrzymi potencjał chain-healującego szamana, jednak ciężko go jako tako osiągnąć.

Na sam reforge nie ma żadnej imponującej taktyki. Staramy się wyeliminować statystyki, które są dla nas w danym momencie najsłabsze na rzecz osiągnięcia capów spiritu oraz haste.

3. Odpałki


Nature's Swiftness - nasz następny skill będzie instantowy. Można zmacrować śmiało z Chain Healemlub Greater Healing Wavem. To jest skill alarmowy, przydaje się do szybkiego wytopowania kogoś w sytuacji kryzysowej.
Unleash Elements - następny direct skill (więc nie Riptide czy Healing Rain wyleczy 30% więcej oraz sam skill leczy cel o małą ilość hp.
Spirit Link Totem - rozdziela otrzymywane obrażenia na wszystkich znajdujących się w zasięgu oraz każdy, kto się w nim znajduje otrzymuje 10% mniejsze obrażenia. Można użyć kilka razy na walkę, jeden z najlepszych skilli resto shamana, game-changer.
Mana Tide Totem - zwiększa wszystkim ilość spiritu o 200% przez prawie 17 sekund. Niestety nie stackuje się z niczym. Można użyc 2-3 razy na walkę, przy używaniu warto kontrolować manę pozostałych healerów.
Spiritwalker's Grace - przez 15 sekund możemy castować w ruchu. Skill nabiera dużo więcej wartości, gdy zbierzemy 4 części setowe z Dragon Soula, gdyż trwa 5 sekund dłużej oraz dostajemy 30% haste, działa to jak odpalane dla samego siebie hero co 2 minuty.
Focused Insight - jeżeli wybraliśmy ten talent to po użyciu shocka nasz następny skill wyleczy 30% więcej. Działa na Riptide czy Healing Rain, dodatkowo można ten efekt zestackować z np z Unleash Elements czy buffem od Riptide.
Ghost Wolf - zmieniamy się w formę wilka i biegamy dużo szybciej. Bez talentów raczej jest nieużywany.
Stoneclaw Totem - z glyphem dają nam małą tarczę.
Fire Elemental Totem i Earth Elemental Totem, najlepiej używać ich na każdym bossie, zawsze zwiększa to dmg raidu. Z tym, że przy tym drugim należy uważać, czy nie zabieramy jakiejś ważnej aury, której nie daje nikt inny w rajdzie jak np Stoneskin Totem.



Raciale i odpałki z profesji opiszę w stosownym dziale.
Należy też pamiętać, że powinniśmy kontrolować posiadanie na sobie Water Shield oraz Earth Shield na jednym z tanków.
Jeżeli jest to możliwe odświeżajmy też Searing Totem.
Dodatkowo przez całą walkę, kiedy nie leczymy to spamujemy Lightning Boltami, które odnawiają nam manę.
Przed walką należy użyć Earthliving Weapon, najlepiej jest też zjeść Severed Sagefish Head, Fortune Cookie lub "fiesty" postawionej przez kogoś z cookingiem. Należy też użyć Flask of Draconic Mind lub "flaszki z kociołka".

Potki:

Przed walką można użyć Volcanic Potion, które zwiększy nam krótkotrwale ilość intellectu.
Podczas walki używamy Mythical Mana Potion, które przywraca nam 10.000 many lub Potion of Concentration, które przywraca jej 2 razy tyle, jednak musimy castować to 10 sekund, więc trzeba to rzucać w odpowiedniej sytuacji.

4. Gemy i enchanty


Gemy:

Przy dupnych statystykach wynikających z bonusu za odpowiednie gemy, używamy w itemie czerwonych.

Red i prismatic: Brilliant Queen's Garnet (50 intellect), biedniejsza wersja Brilliant Inferno Ruby (40 intellect), jeżeli posiadamy Jewelcrafting (JC) to używamy 3 sztuk: Brilliant Chimera's Eye (67 intellect)

Blue: Purified Shadow Spinel (25 intellect, 25 spirit), biedniejsza wersja Purified Demonseye (20 intellect, 20 spirit)

Yellow: Artful Lava Coral (25 intellect, 25 mastery), biedniejsza wersja Artful Ember Topaz (20 intellect, 20 mastery).

Meta: Burning Shadowspirit Diamond (54 intellectu + 3% większe crity),

Enchanty:

Head: Arcanum of Hyjal (wymagane revered u hyjal na dowolnej postaci na koncie), 60 intellect + 35 critical

Shoulders: Greater Inscription of Charged Lodestone
(wymagane exalted u therazane), 50 intellect + 25 haste (jeżeli nie ma się exalted można użyć tańszej wersji, dostępnej od reputacji honored: 30 intellect + 20 haste,

Back: Enchant Cloak - Greater Intellect (50 intellectu),
dla tailoringu: Lightweave Embroidery - samoodpalający się intellect

Chest: Enchant Chest - Peerless Stats (20 all stats),

Wrists: Enchant Bracer - Mighty Intellect (50 intellect), jeżeli posiadamy Leatherworking używamy 130 intellect, blacksmithing używa socketa.

Gloves: Enchant Gloves - Greater Mastery (65 mastery), jeżeli mamy Engineering (engi) to używamy Synapse Springs, dającej 480 intellectu na 10 sekund co minutę, blacksmithing używa socketa.

Waist: Ebonsteel Belt Buckle (slot na dowolny gem w pasku), jeżeli ma się engineering można dodać odpałkę na prędkość (Nitro Boost) lub tarczę (Grounded Plasma Shield),

Legs: Powerful Ghostly Spellthread (95 intellect, 55 spirit),

Boots: Enchant Boots - Mastery (50 mastery), można też używać Enchant Boots - Lavawalker (35 mastery + 8% szybsze bieganie,

Rings: (opcja tylko dla posiadaczy Enchantingu): Enchant Ring - Intellect (40 intellect)

Off-hand: Enchant Off-Hand - Superior Intellect (40 intellect)

Weapon: Enchant Weapon - Power Torrent (procuje 500 inta na 12 sekund), jeżeli mamy niewytłumaczalne problemy z maną lub na początek to Enchant Weapon - Heartsong (procuje 200 spiritu na 15 sekund),


5. Glyphy


Obrazek


Prime:

-Earthliving Weapon - zwiększa bezpośrednie leczenie z Eartliving Weapon o 20%,
-Water Shield - dostajemy 50% więcej regeneracji z water shielda (polecam wymienić po zdobyciu 4-ch części setu na Earthliving Weapon),
-Earth Shield - zwiększa healing tarczy na posiadaczu o 20% (zamiast tego można użyć Earthliving Weapon),
-Riptide - zwiększa czas trwania Riptide o 40%,

Jeżeli wolimy mamy dość many i wolimy więcej leczyć z Earth Shielda to zmieniamy Glypg of Water Shield.

Major:

-Stoneclaw Totem - użycie tego totemu zakłada naszej postaci tarczę absorbującą część obrażeń na 15 sekund,
-Healing Wave - jeśli uleczysz kogoś Healing Wavem (nie siebie), zostajesz uleczony za 20% wartości tego heala,
-Chain Heal - zwiększa healing na pierwszej osobie w chainie o 15%, ale zmniejsza u innych o 10%,
-Healing Stream Totem - twój Healing Stream Totem daje: 195 ressistance fire, frost i nature,

Jeżeli nie potrzebujemy resistance lub wiemy, że nie będziemy używać Stoneclaw Totemu to zmieniamy jeden z nich na Glyph of Healing Wave.

Minor:


To już do wyboru własnego, jedynie ważny jest ten ostatni.

-Arctic Wolf - Twoja postać w wilku jest biała, a nie szara,
-Water Walking - nie potrzeba reagentów do tego skilla,
-Renewed Life - nie potrzeba reagentów do Reincarnation,


6. Profesje i raciale


Profesje:

Blacksmithing - 2 dodatkowe miejsca na gemy, co daje nam 100 intellecta lub 80 w biednej wersji. Najlepsza na dłuższą metę.
Enchanting/Inscription/Leatherworking/Alchemy - dodają 80 intellectu pasywnie, każda z jakiejś pierdoły, którą ma.
Engineering - odpałki na rączki oraz na pasek, opisane w dziale enchantów. Najlepsza po blacksmithingu.
Jewelcrafting - daje 61 intellectu lub 81 w biednej wersji z "lepszych gemów".
Herbalism - dodaje nam odpałkę na trochę haste i mały self-healing, w porządku, jednak nie urywa 4 liter.
Skinning - trochę crita, nie warto.
Tailoring - odpałka na płaszcz, opisana w enchantach, zdanie podobnie jak z herbalismem.
Mining - daje stamę, najgorsza profesja.


Raciale:

Gift of the Naaru - w ally najlepsza, co 3 minuty mamy heala w wysokości 20% hp celu, rozciągniętego na 15 sekund. Spoko do rzucania na tanka. Dodatkowo draenei zapewnia 1% więcej hit chance, co pozwala nam częściej trafiać z Lightning Boltów czy shocków.

Stoneform - przez 8 sekund, otrzymujemy 10% mniej obrażeń.

Draenei w alliance jest jedyną, jako tako, opłacalną rasą.

7. Bis Gear


Head - Spiritwalker's Faceguard - Blackhorn (Heroic)
Neck - Petrified Fungal Heart - Morchok (Heroic)
Shoulders - Spiritwalker's Mantle - Hagara (Heroic)
Back - Woundlicker Cover - Valor Pointy (1250 Valor Points)
Chest - Spiritwalker's Tunic - Ultraxion (Heroic)
Wrists - Grotesquely Writhing Bracers - Warlord Zon'ozz (Heroic)
Hands - Spiritwalker's Handwraps - Warlord Zon'ozz (Heroic)
Waist - Belt of Shattered Elementium - Spine of Deathwing (Heroic)
Legs - Spiritwalker's Legwraps - Yor'sahj (Heroic)
Feet - Mindstrainer Treads - Yor'sahj (Heroic)
Ring #1 - Signet of Suturing - shared loot na Dragon Soul (Heroic)
Ring #2 - Ring of the Riven - Hagara (Heroic)
Trinket #1 - Windward Heart - shared loot na Dragon Soul (Heroic)
Trinket #2 - Heart of Unliving - Spine of Deathwing (Heroic)
Weapon - Maw of the Dragonlord - Madness of Deathwing (Heroic)
Shield - Timepiece of the Bronze Flight - Blackhorn (Heroic)
Relic - Lightning Spirit in a Bottle - Valor Pointy (700 Valor Points)

W wersji normalnej używamy po prostu tych samych itemów, tylko z małymi zmianami.

-przy 4 setówkach zmieniami ręce na te za valory,
-zamiast ringa z Morchoka, używamy ringa za valory,
-zamiast paska ze Spine of Deathwing, używamy paska za valory,

Zamienniki trinketów:

Seal of the Seven Signs > Darkmoon Card: Tsunami > Jaw of Madness (firelandy HC) > Jaw of Madness > Foul Gift of the Demon Lord (Well of Eternity) > trinkety za valory

8. Bossy na Dragon Soul HC


Morchok





Yor'sahj




Warlord Zon'ozz




Hagara




Ultraxion




Warmaster Blackhorn




Spine of Deathwing




Madness of Deathwing




Tyle ode mnie, myślę, że te podstawy wyjaśnią coś nowym shamkom resto :)

_________________
"...życie"


"wyjebane tak mocno, że mnie nie możesz nie kochać"


"tylko ja tu wyznaję filozofię zen?"


Obrazek

The game had only just began...


Spoiler:
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron